TOV

TOV 400 kg - trakčný osobný výtah s bezprevodovým hnacím strojom.

Základné informácie

TOV 400 kg – výťah s vyvažovacím závažím. Vodítka vyvažovacieho závažia sú nové a preložené
na pravý / ľavý/ bok vo výťahovej šachte. Toto technické riešenie umožnilo zväčšiť /
predĺžiť kabínu do hĺbky až do 30 cm a zväčšiť jeho prepravnú nosnosť až na 400 kg.
Chod výťahu zabezpečuje mikroprocesorový rozvádzač s frekvenčným meničom pre
plynulý rozjazd a dojazd, presné zastavenie v stanici, 35 % šetrenie elektickej energie
a výrazné utíšenie prevádzky výťahu. Úplne nová kabína aj nosným rámom, so
snímačmi proti preťažovaniu výťahu, uložené v podlahe kabíny, steny kabíny
urobené z materiálu Mettawel obložené vysoko odolným obkladom MAX / možnosť výberu/.
Osvetlenie kabíny je štyrmi LED svietidlami umiestnených v strope. Kabínové dvere sú automatické
typ BUS Alpha, veľmi pevné v nerezovom prevedení s priehľadovými okienkami. Skladajú sa na
skladajú sa na bok kabíny. Pri zložení nezasahujú do priestoru, nezmenšujú priestor kabíny,
ich okraje sú zarovnané s okrajom zárubne.
Nosný rám kabíny je oceľovej konštrukcie pre zvýšenú nosnosť. V závese kabíny sú umiestnené
po bokoch obojsmerné zachytávače.
Nový výťahový stroj bezprevodový,  je uložený na oceľovom podstavci s odkláňacou kladkou.
Tento podstavec je uložený na gumových podložkách, ktoré zachytávajú vzniknuté vibrácie
a tak nevzniká prenos na panely domu. Prepravná rýchlosť výťahu je zvýšená na 1 m za sekundu.
Celý výťah je zaradený do triedy nízkoenergetickej spotreby elektrickej energie.

Popis

Výťahový rozvádzač:
typ 5VCDN8F/A pre bubnové výťahy s frekvenčným
meničom s výkonom od 5 kW, s riadiacou elektronickou
kartou, strážcom jednotlivých fáz napájania, núdzový zdroj
pri výpadku prúdu na osvetlenie kabíny, zvončeka a pod.
Vyhotovený v súlade STN-EN81.1,
Frekvenčný menič zabezpečuje plynulý rozbeh a dojazd
do stanice, čím výrazne šetrí celé zariadenie výťahu,
utišuje jeho chod a značne šetrí elektrickú energiu.
Výťah s týmto rozvádzačom môžeme zaradiť do
spotrebiteľskej energetickej triedy A.

Stroj vyrobený v Ziehl-Abegg, Nemecko
položený na tlmiacich gumených pásoch uložených v žlaboch
pre tlmenie vzniknutých vibrácií. Veľmi tichý chod.
Laná sú vedené cez dve kladky pre zabezpečenie optimálnej
trecej sile pri proti preklzu lán v kladke.
celý výťahový stroj je uložený na oceľovom rošte, ktorý je
Trakčné kolo priemeru 210 mm tvrdené, kryt nosných lán.
Enkodér ECN 1313 ENDAT, motorový kabel 5m,
Dve certifikované bezpečnostné brzdy Mayr, 2×280 Nm, 207V
Pre ručné odbrzdenie pre velkost pohonu SM200.20C.
Prevádzkový výkon motora 1,9 kW,
Prevádzková rýchlosť výťahu 1,0 m/s

Regulátor rýchlosti:
Bode-A3 so zariadením proti
samovoľnému pohybu kabíny, typ 7-ASV.300
urečený pre obojsmerné zachytávače kabíny.
Ma kontrolné zariadenie proti samovoľnému
pohybu kabíny podľa STN-EN81,1.
Súčasťou regulátora je aj napínacie závažie
pre prevodné lano pr. 8 mm, slúžiace na
vybavenie zachytávačov v prípade núdzového stavu.

Oceľový nosný rám kabíny:
nový pevný oceľový nosný rám kabíny pozostáva z
nosníkovej hlavy / viď obrázok/ štyroch bočných
nosníkov a podlahovej spodnej časti. Dodáva sa
v rozloženom stave, aby sa dal umiestniť do šachty.
V hlave sú upevnené zachytávače kabíny pre obojsmerný
chod / majú certifiká/ upevnenie nosných lán,
vodiace čeľuste, vážiace snímače s elektronickou
jednotkou. Tieto snímajú preťažovanie výťahu.

Kabína výťahu:
je vyrobená z tvrdeného materiálu Metawell, na ktorom
je obklad FunderMax. Tento obklad je veľmi odolný voči
mechanickým poškodeniam a dá sačistiť rôznymi
prostriedkami ako sú riedidlá proti farbe.
Kabína má už automatické samočinne otvárané a zatvárané dvere,
ktoré riadi elektronika z výťahového rozvádzača.
Osvetlenie je tvorené LED svietidlami o veľmi nízkej
spotrebe a dlhej životnosti. Je upevnené z hornej čast

Kabínový ovládač:
jednoradový alebo dvojradový vyrobený z nereze.
Tlačidlá sú kruhového tvaru o priemere cca 3 cm. Číslo
poschodia je umiestnené vedľa tlačidla v čiernom pozadí,
číslo je podsvietené, veľkosť čísla je cca 2 cm.
Pri zatlačení tlačidla sa rozsvieti okolo tlačidla Led
osvetlenie, čo znamená, že bola prijatá voľba do stanice.
V ovládači je umiestnený informačný displej, v ktorom
sa zobrazuje číslo aktuálnej polohy kabíny, smer jazdy,
preťaženie výťahu. Tablo obsahuje núdzové svetlo,
ktoré sa rozsvieti v prípade výpadku prúdu,
aby uviaznutá osoba nebola po tme. Tlačidlo zvonček
je pod napätím aj pri výpadku prúdu.

Poschodový privolávač
je vyhotovený v nerez prevedení,má displejový
zobrazovač, na ktorom sa zobrazuje chod kabíny
smerovými šípkami. Číslo poschodia ukazuje,
na ktorom poschodí sa nachádza. Pri zatlačení sa
rozsvieti po obvode LED svetielko, ktoré oznamuje
potvrdenie voľby pre jazdu. Teraz už nemusíte
opakovane stláčať tlačidlo. Takýto privolávač je
na každom poschodí.

Kabína

Do výťahovej šachty je dodaná kabína zväčšená až o 30 cm. Kabína výťahu pozostáva  z nosného
rámu a zo samotných stien kabíny.Oceľový nosný rám kabíny pozostáva z nosníkovej hlavy, štyroch bočných nosníkov a podlahovej
nosnej spodnej časti. V nosníkovej hlave sú namontované po stranách bezpečnostné zachytávačekabíny pre obidva smery. V podlahovej
časti sú umiestnené vážiace záťažové snímače proti preťaženiu kabíny.Steny sú urobené z materialu Mettawel obložené vysoko
odolným obkladom MAX ( možnosť výberu). Osvetlenie kabíny je štyrmi LED svietidlami umiestnených v strope.
Kabínové dvere sú automatické,typ BUS Alpha, veľmi pevnej konštrukcie  v nerezovom prevedení .Skladajú sa na bok kabíny.
Pri zložení nezasahujú do priestoru, nezmenšujú priestor kabíny, ich okraje sú zarovnané s okrajomzárubne. Na zadnej stene
je madlo uchytenia a zrkladlo. Samotná podlaha je vyrobená z drevenej bezpečnostnej dosky, ktorá je ešte spevnená zo spodnej
časti plechom. Je položená na snímače záťaže podlahy. Na vrchnej časti je nalepená PVC krytina,vysoko odolná, značky ALTRO
( možnosť výberu prevedenia).

ukážka vzorkovníka obkladov stien kabíny:

ukážka vzorkovníka podlahovej krytiny

Šachtové dvere

K výťahu sa dodávajú v štandardnom prevedení ručné, samozatváracie, jednokrídlové dvere. Sú vysokej pevnosti a mechanickej odolnosti. Sú takmer bezporuchové. Majú rozšírený vstup do kabíny zo súčasných 700 mm na 800 mm a montujú do toho istého otvoru ako sú súčasné. Rozšírený vstup sa získava tak, že prevedenie zárubní je zúžené. Zákazník si môže vybrať rôzne prevedenia, farebnosť, umiestnene okienka, chytacie madlo. Za príplatok je možné dodať samočinné automatické dvere. Pre malú šírku šachty sa dodávajú štvordielne lamelové dvere. Sú centrálne otvárané, to znamená, že dve lamely sa zasúvajú do pravej strany a dve lamely do ľavej časti výťahovej šachty. Pri týchto dverách je možné dodať iba dvere so vstupnou šírkou 700 mm, tak ako je súčasná šírka. Kedže tieto dvere potrebujú na chod voľný priestor na bokoch šachty, kabína sa pri týchto dverách dá predĺžiť len do max 1,2 m.

Šachtové dvere ručné

Šachtové dvere automatické 4-lamelové

Technické parametre

Technické parametre nového výťahu:
Typ: trakčný s vyvažovacím závažím na boku šachty
Počet staníc: nástupíšť 6 až 14
Nosnosť: 400kg
Rýchlosť výťahu 1 m/s
Počet prepravovaných osôb: 4
Strojovňa: umiestnenie Nad šachtou
Kabína: zväčšená až o 35 cm
Šachtové dvere: jednokrídlové ručné alebo plne automatické
Kabínové dvere: automatické, samočinne otvárané a zatvárané- BUS Alpha systém
Výkon motora: 2,9 kW
Menovitý  prúd: 3,5 A
Riadenie: mikroprocesorové, meničom otáčok elektromotora, zber osôb

Záruka
Na dodávku zariadenia poskytujeme záruku po dobu 6 rokov od dáta ukončenia montáže
Na montážne práce  ( pevne zabudované diely) poskytujeme záruku po dobu 6 rokov  od
ukončenia montáže
V rámci tohto servisu sú vykonávané bezplatné opravy porúch výťahu, vzniknuté vadou dodávky
Záručný servis sa nevzťahuje na vady, vzniknuté jeho úmyselným poškodením alebo neodbornou obsluhou

Termíny:
Výroba výťahu do 18 týždňov od podpisu ZOD. Samotná realizácia je podľa aktuálnych časových možností.
Demontáž a montáž cca výťahu 4  týždne.

Výhody

Výhody:

1. Prevádzka výťahu je veľmi tichá, hlučnosť dosahuje len do 55 dB. Nepočuť žiadne hluky zo strojovne.
2. Výťahový stroj s vysokou účinnosťou pri veľmi nízkom výkone len 2,9 kW.
3. Presné zastavovanie v stanici bez schodkov.
4. Plynulý rozjazd a dojazd kabíny do stanice, bez nárazov.
5. Značné šetrenie elektrickej energie až do 35 % zo súčasnej spotreby, nízkoenergetický výťah.
6. Moderný dizajn prevedenia kabíny, kabíny z ktorých sa vám nebude chcieť vystúpiť.
7. Kabína je osadená protipreťažovacím zariadením proti preťažovaniu, s automatickými kabínovými dverami.
8. Na privolávacích tlačidlách je digitálny zobrazovač, na ktorom vidieť čo sa práve deje, na ktorom poschodí sa nachádza , či stojí, kam    smeruje.
9. Nemusí sa neustále stláčať tlačidlo alebo držať, tu stačí raz zatlačiť, rozsvieti sa led svetlo na tlačitku,
požiadavka je zaznamenaná a už len počkáte bez stresov na odvezenie
10. Kabína zväčšená do hĺbky pri jednokrídlových dverách až do hĺbky 1300 mm